XLV. SUPER BOWL – A média

A tavalyi Super Bowl, mely a New Orleans Saints Indianapolis Colts feletti gyõzelmével zárult, rekordnézettséget hozott. A találkozót, melyet a CBS közvetített, a felmérések szerint mintegy 106,5 millióan követték a nappalijukból, ezzel pedig megdõlt a M*A*S*H címû sorozat rekordja, mely eddig a csúcstartó volt a nézettségi adatokban (a sorozat fináléját 106 millióan nézték).

Idén a döntõt a FOX fogja közvetíteni és CBS-hez képest õk sem aprózzák el: amellett, hogy az egész országban látható lesz, több mint 200 televíziós állomás segítségével, a csatorna azt is garantálta, hogy nem csak az Egyesült Államokban, hanem a Bermuda-szigeteken és Guamban is nézhetõ lesz a döntõ. Természetesen azok sem maradnak ki a sorból, akiknek nincs televíziójuk, mert a rádión szeretik hallgatni a meccseket (érdemes egyszer rádión végighallgatni egy meccset, egésze különleges és más élményt ad!). A rádióadásokat a Westwood One Radio fogja biztosítani, több mint 600 rádióállomáson országszerte. És persze nem is az USA lenne, ha nem biztosítana lehetõséget a katonáinak is: az Armed Forces Radio (Fegyveres Erõk Rádiója) 175 külföldi országba, plusz a tengereken veszteglõ hajókra sugározza majd adását. Mivel az Államok nagy olvasztótégely, ezért természetesen gondolni kell a fõleg – de nem kizárólag – déli határ mentén élõ spanyolajkúakra is. A tervek szerint mintegy 30 rádióállomás segítségével a döntõt 500,000 spanyol hallgathatja végig az anyanyelvén.

Ha esetleg lehetõségünk van arra, hogy angol kommentárral nézzük a meccset, akkor nem szabad kihagyni a lehetõséget, ugyanis igen illusztris személyek garantálják a jó szórakozást. A kommentátori állásokban Joe Buck és Troy Aikman lesz látható és hallható. Az a páros, mely az évek egyik legeredetibb reklámját szállította az NFL-nek. A kétes döntések megítélésében pedig a Mike Pereira, a bírói szövetség volt alelnöke segít majd. Természetesen az oldalvonal melletti történésekrõl sem maradunk le, ebben pedig Pam Oliver és Chris Myers segít majd nekünk. A FOX stúdiójából pedig Terry Bradshaw, Howie Long, Michael Strahan és Jimmy Johnson osztja majd meg a véleményét egymással és a nézõkkel.

Mivel az NFL az utóbbi években, törekszik arra, hogy betörjön a nemzetközi sportpiacra, nem lehet kihagyni a más országban élõ szurkolókat sem: az NFL és NFL International több mint 185 ország csatornáival egyezett meg a közvetítési jogokat illetõen, a meccset pedig több mint 30 nyelven fogják adni. A stadionból élõben kínaiul, japánul, spanyolul, dánul, franciául, olaszul, oroszul és nem utolsósorban Faragó Richard és Udvardi Gyula segítségével magyarul is hallgatható!

Amíg a meccs áll jó amerikai szokás szerint különbözõ reklámokat és filmbemutatókat láthatunk. A legutóbbi hírek szerint a FOX mintegy 2,8-3 millió dollárt zsebel be egy 30 másodperces reklámért. A hirdetõk között olyan cégeke találhatunk majd, mint a Walt Disney, General Motors, az NFL hivatalos telekommunikációs eszközét gyártó Motorola, az abroncsgyártó Bridgestone, vagy a Budweiser. Természetesen a világszerte milliók által várt filmek bemutatóit elkaphatjuk a szünetekben. Ha minden jól megy láthatjuk majd a Karib-tenger kalózai és a Kung Fu Panda legújabb részének bemutatóját, de rövid idõre belepillanthatunk majd az Amerika Kapitány, vagy a Kellékfeleség címû filmekbe is.

Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
Cookie beállítások